Kawan-kawan setia

Khamis, 31 Julai 2008

Belum Habis lagi isu Fitnah di Malaysia

Apa nak jadi dengan rakyat Malaysia pun tak tahu lah, bangsa lain mengejar kemajuan, bangsa Malaysia sibuk dengan fitnah, lepas fitnah1 kini fitnah2, lepas tu fitnah3, sibuk seluruh media cetak dan elektronik memberi tajuk utama hal fitnah. Untuk menegak kebenaran kepada yang mendakwa, sanggup pula bersumpah dengan AlQuraan. Bersumpah dengan AlQuraan ni valid kalau dia percaya, yakin, mengamalkan isi AlQuraan, tetapi bagi yang goyah dengan AlQuraan, tidak mengamalkan AlQuraan tiada apa-apa istimewa bersumpah dengan AlQuraan, hanya mainan sahaja. Kalau percaya AlQuraan sudah jelas FITNAH LEBIH BAHAYA DARI MEMBUNUH, dan menuduh orang lain berzina ke, meliwat ke, kena bawa saksi. Jadi mana relevannya si pendakwa ni bersungguh-sungguh nak bersumpah dengan AlQuraan. Apa yang kita sangsi sebagai rakyat terbanyak ialah proses pendakwaan dan ketelusan. Pening kalau difikirkan, mangsa buat aduan, tetapi laporan aduan rahsia, mangsa sendiri berada ditempat rahsia, yang bercakap pulak bagi pihak mangsa, mana mangsaya, betul ke mangsa yang bercakap atau mangsa sendiri alat yang dipergunakan, lagipun kalau ikut prosidur biasanya yang kena dakwa boleh tengok mana dakwaannya, butir laporan pendakwaannya. Dari segi proses perbuatan jenayah tu pulak, dia mengaku di...... berulang kali, lagi pelik di tempat sendiri pulak.., tu macam sukarela saja... Tentang DNA yang kita diberitahu DNA ni tahan beribu-ribu tahun sehingga dinosor yang beribu tahun diberitakan boleh diambil DNA, Firaun yang beribu tahun boleh di ambil DNA (kalau betul lah), inikan pula baru 10 tahun, berubah ke DNA kita ni, kesian kawan kita tu jadi mangsa mainan politik...
cukuplah dengan berita-berita seperti ini kita teruskan topik lain yang memberi kemajuan kepada bangsa Malaysia yang tercinta ini. Bagi peluang kepada pasukan keselamatan kita membuat kerja-kerja yang diamanahkan oleh rakyat menjaga keselamatan yang mana saban hari kes bunuh bertambah, kes rompak bertambah, dan macam-macam kes yang genuine terlepas pandang disebabkan tumpuan telah lari kepada isu peribadi dan politik.

Tiada ulasan: