Kawan-kawan setia

Khamis, 14 Ogos 2008

Harapan kepada pemimpin muda PAS

Melihatkan komitmen dan jihad 2 contoh pemimpin muda PAS kini iaitu YB Hj Taufik dan YB Drs Idham Lim, saya teringat kepada semangat jitu YB saya Dr Shafie Abu Bakar. Mengapa saya mengambil Dr Shafie sebagai contoh kerana beliau ada didepan mata saya dan saya nampak secara realiti bukan dengar cakap orang. Dr Shafie seorang yang kuat bekerja, walaupun semakin berusia namun kudrat beliau mengalahkan saya yang jauh lebih muda. Beliau mampu melayani rakyat dengan menghadiri program-program yang dijalankan tanpa rehat, dan kami yang lebih muda ini tak sanggup mengikuti beliau kerana penat. Semoga Allah akan memberkati khidmat ikhlas beliau. Kembali kepada 2 YB muda Hj Taufik dari Paroi Negeri Sembilan dan Drs Idham Lim dari Perak kita dapat melihat kegigihan mereka ini dalam mendaulatkan imej YB PAS dimata rakyat. Program-demi program dijalankan tanpa henti yang kebanyakannya di laporkan dalam blog masing-masing. saya sendiri sempat menghadiri beberapa program YB Taufik di Paroi tetapi belum berkesempatan menghadiri mana-mana program Drs Idham Lim. Sebagai rakyat yang menyanjungi perjuangan Islam di Malaysia ini saya berharap lebih ramai lagi pemimpin-pemimpin muda di dalam PAS ini yang akan terus berjuang menjulang bendera PAS ke era seterusnya.

Tiada ulasan: