Kawan-kawan setia

Ahad, 26 Oktober 2008

Lagi-lagi terlepas ke Lombok

Saya pun heran dengan tahap keselamatan anak-anak dara kita sekarang ini, macam-macam kejadian yang tak sepatutnya berlaku, sering berlaku didepan mata. Kisah pelajar melakonkan watak terlampau dan di videokan, kisah gadis-gadis muslim buat tatu nama kat kaki ikut trend, berpeleseran hingga berkesudahan dihotel dengan lelaki yang baru dikenal, dan berbagai lagi. Kalau kita tengok berita-berita dimedia rasa macam negara kita ni dah haru biru. Hari ini media kecoh lagi dengan kes gadis Malaysia yang dilarikan ke Lombok. Senagnya melarikan anak-anak kita ke Lombok ni, anak-anak sekolah pulak tu....Macam kes anak Ahmad Abdul Hamid, Nor Fadilah tak balik rumah, tau-tau ada kat Lombok. Di beritakan selepas lebih sebulan menanti, akhirnya hasrat bapa, Ahmad Abdul Hamid untuk bertemu dengan anaknya, Noor Fadilah di Lombok Indonesia tercapai, yang akan turut ditemani isterinya, Masitah Abdullah. “Saya dimaklumkan, kami berdua akan dipertemukan dengan Noor Fadilah di satu lokasi yang dirahsiakan kerana anak sulung kami itu telah ‘dikeluarkan’ dari Lombok oleh pihak berkuasa di sana,” katanya ketika ditemui pemberita di Ladang Sungai Gedong di sini semalam.

Tiada ulasan: