Kawan-kawan setia

Ahad, 26 Oktober 2008

Penghujung Syawal

Hari ini 26 Syawal 1429, tinggal 3 hari lagi untuk layak puasa 6, Alhamdulillah saya habiskan awal-awal lagi, kalau tidak terlepaslah peluang pahala puasa setahun. Kenapa saya berkata begitu?, kerana semakin menghampiri sempadan akhir Syawal, semakin galak majlis ramah mesra Eidulfitr di adakan. Kalau pada awal Syawal satu hari dapat jemputan 2 atau 3 rumah, sekarang 6 atau 7 rumah mesti dihabiskan dalam satu hari. Semalam sahaja saya cuma dapat habiskan 4 rumah sahaja, dah malam dan keletihan beserta kekenyangan, baki 2 rumah lagi sms minta maaf tak dapat hadir.
Alhamdulillah semalam saya dapat hadir di dua tempat istimewa bagi saya iaiitu majlis ramah mesra Eidulfitri DUN Paroi yang dihoskan oleh ADUN Paroi YB Hj Mohd Taufik dengan dibantu oleh orang kuat beliau Sdr Hassan, Mr Yau dan lain-lain yang saya tak ingat nama mereka. Suasana meriah dengan kehadiran warga Paroi dari berbagai keturunan dan agama. Juga kelihatan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sdr Zukiflee Mohd Omar. Rumah yang kedua ialah rumah Hj Ahmad Yusof SU PAS Kawasan, yang terletak di Seri Putra Bangi. Saya hadir agak lewat namun masih ramai lagi tetamu yang datang ke rumah banglo atas bukit ini.
Apa-apa pun saya jelas melihat suasana berbeza yang dikurniakan Allah kepada perjuangan PAS kini di mana majlis-majlis anjuran PAS disertai oleh semua kaum yang menunjukkan bahawa perjuangan PAS telah diterima umum rakyat Malaysia. Tanggung jawab kita sekarang mengisi kurniaan ini sebaik mungkin supaya objektif baldatun toyyibah akan tercapai InsyaAllah.

3 ulasan:

al-brangi berkata...

Sesungguhnya Allah tidak mungkiri janji. Usaha tetap berusaha, lepas tu bertawakkal kita kepadaNya

pasSerdang berkata...

Razmi
Hj Ahmad Yusuf bukan ahli majlis MPKj.Harap dapat betulkan

Media

Satu lagi tlg ulas sikit Teo Nie Ching berhenti berucap semasa azan zohor ari tu.

pasbangi berkata...

TK atas komen PASSERDANG