Kawan-kawan setia

Selasa, 30 Disember 2008

Karenah operator perkhidmatan

Kadang-kadang rasa letih melayan karenah operator perkhidmatan, tidak mesra pelanggan, ganas dan sewaktu dengannya. Untuk mencukupkan keperluan perlu ada talian tetap TM, handfon dan wireless broadband Celcom, Digi atau Maxis, bukan satu tetapi setiap tanggungan ada handfon masing-masing. Perlu juga bekalan letrik dan air. Semua itu mesti dijelaskan bila tiba waktunya. Kita akur setiap perkhidmatan mesti dijelaskan cuma disebabkan banyak komitmen kadang-kadang terpaksa terlambat bayar. Bila terlambat talian telefon di sekat, letrik disekat air dicabut meter. Apa yang rakyat minta bukan percuma, kalau percuma macam yang kerajaan Selangor buat tu Alhamdulillah, cuma letrik nampaknya kita ni tak akan merasa percuma. Sepatutnya letrik pun ikut macam air, 50 unit percuma, jadi semua dapat merasa sedekah dari TNB. Berbalik kepada kegagalan sikap mesra pengguna operator perkhidmatan kerajaan sepatutnya kena pantau dan menasihatkan operator tersebut jangan terlampau keras, berbudi-bicara lah sikit. Kalau dah nampak sejarah pembayaran tak pernah miss, tiba-tiba bulan itu belum bayar lagi tak usah terlampau cepat memotong, selidik sikit, kan setiap operator ada perkhidmatan pelanggan, minta mereka bayar ansuran ke, bagi tempoh bayaran dengan amaran ke dan sebagainya. Supaya setiap pelanggan merasa mereka dihargai sebagai pelanggan.

Tiada ulasan: