Kawan-kawan setia

Sabtu, 31 Januari 2009

809 daftar jadi ahli UMNO secara online hari pertama pelancaran

Saya gelengkan kepala je, bila membaca seramai 809 orang di seluruh negara mendaftar sebagai ahli UMNO menerusi pendaftaran keahlian UMNO secara online pada hari pertama sistem itu dibuka hari ini. Cerita ini dipetik dari ucapan SU Agung UMNO, yang berkata jumlah itu didapati pada hari pertama iaitu sehingga pukul 8 malam tadi. Bahkan UMNO menjangkakan lebih ramai lagi yang akan mendaftar keahlian untuk menyertai UMNO. Yang saya geleng kepala ni bukan apa, masih ada lagi makhluq kat Malaysia ni tak mengikut arus. Sebagaimana tok Guru kata, UMNO ni kalau ibarat rumah, dah usang dan hampir runtuh, kalau ibarat kapal dah berlubang sekeliling, hampir tenggelam, kalau ibarat manusia dah nyanyok tak boleh nak bawa diri. Walau dipakaikan baju baru pun tuan badan macam tu juga.

Tiada ulasan: