Kawan-kawan setia

Sabtu, 24 Januari 2009

Janda kaya, Janda Baik, Janda berhias

Janda, istilah dan status yang ditakuti sesetengah wanita. Tetapi wanita ini meminta supaya dijandakan. Kebetulan punyai bekas suami yang terpalit dengan bermacam gosip dan scandal dengan wanita lain. Walaupun beritanya sensasi, menarik ramai orang menonton dan membaca kisahnya, saya sendiri sudah keliru sekarang. Islam mengajar kita menghormati satu sama lain, walaupun ditakdirkan tidak sehaluan dan berpisah anatara suami isteri. Jaga kehormatan masing-masing, jangan diwar-warkan segala titik bengik kesilapan dan kekurangan bekas pasangan kita. Saya keliru kerana mula-mulanya kita bersimpati dengan wanita ini bila heboh mengatakan lelakinya curang. Kemudian kita berpindah pula simpati kepada suaminya bila diceritakan suaminya diperangkap. Yang saya tak tahan dia mengangkut kru TV3 secara LIVE pergi menyerang maruah bekas suaminya di lokasi penggambaraan drama. Kalau tuan-tuan sendiri yang diserang begini, satu malaysia tengok, apa agaknya tuan-tuan rasa. Terlondeh habis sampai seluar kecil... Dan yang terkini saya tak tahan, diberitakan sejak mula kejadian hingga kini wanita ini sangat rapat, kata orang teman tapi mesra dengan seorang anak muda tampan. Diberitakan, ke lokasi bersama, ke mahkamah bersama, dan terkini ke China pun bersama. Saya berdetik terfikirkan....ada kena mengena ke kata-kata bekas suaminya bahawa dia diperangkap dengan cerita berdua-duaan ini...Lu pikir la sendiri, jangan tuduh-tuduh, jika tak benar berdosa kita..doakan saja yang baik, tiada salahnya jika membuka era baru..tapi kawin la..

Tiada ulasan: