Kawan-kawan setia

Ahad, 18 Januari 2009

Membawa semangat 3B ke rumah dan kejiranan




Pelancaran 3B, Bangi Bandar Bersih telah dilancarkan Sabtu lepas oleh ADUN Bangi YB Dr Shafie Abu Bakar dan turut dihadiri oleh YDP MPKj Datuk Hasaan Nawawi, berjanji setia untuk menjadikan Bangi Bandar Bersih. Selain usaha bersungguh warga Bangi, bantuan MPKj amatlah penting sebagai penguasa majlis perbandaran, membantu orang ramai merealisasikan tujuan ini. Dengan kehadiran YDP MPKj sendiri tentunya bantuan MPKj terhadap setiap kempen kebersihan dapat diadakan.



















Sebagai warga Bangi sebahagiannya telah menyahut seruan 3B dengan mengadakan gotong royong peringkat kejiranan. Usaha ini mestilah berterusan bukannya bermusim supaya Bandar Baru Bangi selain dari Bandar Ilmu, menjadi bandar contoh dalam menjaga dan memastikan kebersihan rihani dan persekitaran.


Peringkat keluarga juga mesti digalakkan dengan mengambil masa santai Sabtu dan Ahad membersih dan menyusun persekitaran rumah supaya sedap mata memandang dan dapat menjauhkan pembiakan nyamuk terutama nyamuk Aedes yang membawa demam denggi dan chikungunya. Mungkin bagi menggalakkan warga Bangi bersungguh-sungguh menjaga kebersihan kejiranan dan diri sendiri YB ADUN Bangi boleh memperkenalkan piala kebersihan atau tambahan hadiah melancung dalam negeri kepada rumah paling bersih dan maintain bersih. Cadangan je..

Tiada ulasan: