Kawan-kawan setia

Khamis, 1 Januari 2009

Rileks sat - Kamerafon untuk blogger


Tarik nafas, tolak stress mai sini nak cerita sikit pasal kamera. Sebelum ini saya gunakan kamera Sony T7 untuk mengambil gambar-gambar secara spontan kerana kamera siri T (Thin - nipis) ni senang di bawa, nipis, ringan dan boleh dibawa kemana-mana. Disebabkan tak mahu poket kanan kamera dan poket kiri handfon maka saya jual kamera Sony T7 tu sebagaimana saya iklankan dalam blog ni dan saya beli kamera Sonyericsson K810i. Jadi foto-foto terbaru yang saya muatkan datang dari kamerafon K810i ini. K810i ni ok juga cuma ia mempunyai kamera digital 3.2Megapixel sahaja. AutoFlash dan autofokus ada dan sesuai untuk mereka yang sentiasa mobile. Posting ni saya nak kongsi kamerafon Sonyericsson juga tetapi version besar sikit iaitu 5Megapixel C902. Kamerafon ni nipis dan menarik, mungkin sesiapa yang masih belum ada kamerafon berbaloi memakainya. Saya perturunkan spec kamerafon ni seperti di bawah:

Size: 108.0 x 49.0 x 10.5 mm
Berat: 107.0 g
Saiz Screen : 262,144-colour TFT QVGA / 240x320 pixel
Memori: Memory Stick MicroTM (M2TM) support
Phone internal memory: 160MB
Networks : EDGE/UMTS 2100 /HSDPA /GSM 850 /GSM 900 /GSM 1800 /GSM 1900
Camera :Auto focus/Camera 5-megapixel /Image stabiliser /flash/ Video light
Video record with Video stabiliser
Entertainment:3D games /Radio - FM radio RDS / Video Clip / Video streaming
Polyphonic ringtones
Speaker phone
Vibrating Alert
Music
BluetoothTM stereo (A2DP)
Media Player with MegaBass
Connectivity: BluetoothTM wireless technology / Modem / PictBridge
Internet Access: NetFrontTM Web Browser
Messaging: Email / Instant messaging /MMS/SMS
Sound recorder
Organiser

Amacam? ada rasa?

2 ulasan:

al-brangi berkata...

ada rasa tapi tal leh pegang

pasbangi berkata...

sedap pakai kamera sebenar juga ke?