Kawan-kawan setia

Selasa, 24 Februari 2009

Hospital Serdang

Mengambil kesempatan berulang-alik ke Hospital Serdang menjaga anak saya yang disana, saya paparkan foto menarik suasana di Hospital Serdang. Lokasi menarik dan strategik terletak dipinggiran Putra Jaya, Bandar Baru Bangi dan Serdang. jarak dari rumah saya di Seksyen 4 Bandar Baru Bangi hanya lebihkurang 10km dan boleh tiba dalam masa 15minit. Disamping lokasi yang sesuai Hospital ini juga dilengkapi dengan peralatan yang terbaru.

Dengan keluasan yang sesuai, tempat letak kereta tidak menjadi masaalah buat pelawat dan keluarga pesakit. Bahkan pada hari minggu yang lalu, kelihatan masih banyak petak letak kereta yang kosong walaupun jumlah kereta yang pakir amat banyak. Begitu juga suasana dalam bangunan hospital juga selesa, tidak "crowded" sebagaimana hospital Kajang ataupun hospital-hospital lain sekitar KL. Tempat pakir khas untuk kakitangan kritikal seperti doktor pakar juga lebih dari mencukupi setakat ini.

Masaalah yang masih menghantui hospital ini sejak mula dibuka ialah kekurangan doktor. Malam pertama anak saya dimasukkan ke wad kecemasan, saya dapat perhatikan kekurangan doktor di sini amat kritikal. Dari makluman yang saya dengar yang dibuat selang 5 minit meminta pesakit dan keluarga bersabar kerana semua doktor sibuk kerana merawat pesakit. Ada keluarga mangsa yang saya "interview" sudah berada disitu selama 5 jam dan doktor masih belum "attend". Pada saya kalau sudah 5 jam bukan kecemasan namanya.


Keindahan bangunan dapat dilihat dari tempat pakir kereta



Jalan masuk ke wad kecemasan




Banyak lot pakir yang masih kosong walaupun masa melawat pesakit





Bahagian depan tempat pakir kereta penuh dengan susunan kereta pelawat







Lorong pejalan kaki berbumbung dari tempat pakir ke bangunan hospital







deretan ribuan kenderaan







Bumbung pejalan kaki dari hospital ke tempat menunggu bas diluar kawasan hospital








Tiada ulasan: