Kawan-kawan setia

Rabu, 22 April 2009

Macam khoje gile je..

Kerajaan haram Perak dengarnya akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong pada 4 hingga 18 Mei ini, Adakah menggunakan kereta negara sahaja dianggap patriotik?, tak faham pakcik. Kalau macam tu tak usah benarkanlah jualan kereta import di Malaysia ni kerana kalau rakyat membeli kereta lain dari proton atau perodua tidak patriotik. Pemikiran puak ni sempit sangat, dengan membeli kereta import kita dapat memajukan perniagaan otomotif negara dan akan membawa pulangan lumayan kepada negara. Bila negara banyak duit, siapa yang mendapat manafaat?, bukankah kembali semula kepada rakyat. Kalau belum ada kereta rasmi lagi logik la juga, ni kereta dah ada, canggih pulak tu dan diketahui ketahanannya, keselesaannya berbanding Proton Perdana. Lagi pun sejarah proton perdana ni membuatkan pengguna kurang selera. Saya ada 5 orang kawan yang memakai proton perdana yang mempunyai pengalaman yang mencemaskan bila bonet depan kereta tiba-tiba terbuka ditengah laluan laju dilebuhraya. Kes ini sama dengan kes exco Selangor. Seorang lagi kawan yang membeli Perdana V6 baru, tetapi hingga kini mempunyai masaalah stering yang tak stabil. Beliau puas dan fedup dah hantar ke agen Proton namun masaalah tersebut kata orang sampai ke mati, jadi nak tak nak pakai saja. Nak jual tak laku sebagaimana sepatutnya. Lepas ini rakyat kena paksa exco terengganu pulak lelong mercedes kompressor dan beli proton Perdana semula sebab tak patriotik mengikut kacamata pembesar Perak.

Tiada ulasan: