Kawan-kawan setia

Selasa, 18 Ogos 2009

Fitnah tak habis-habis

Saya cuma menyatakan cakap ajuk, saya ambil dari guru saya yang menyebut, markah bawah 40 peratus tidak lulus periksa, gagal. Saya bagi tahu kawan sekelas apa yang diucapkan oleh cikgu dan memang peraturan yang tertulis begitu. Kawan sekelas saya memperli, kamu bukanlah penentu lulus ke gagal... TGNA hanya mengulang cakap apa yang disebut Rasulullah, yang termaktb dalam AlQuraan, menolak hukum Allah tak masuk syurga, lalu puak-puak yang termakan cabai dan rasa pedasnya memperli, TGNA bukanlah penentu siapa yang akan masuk syurga. Itu satu hal, yang menjadi masaalah ialah lain TGNA cakap lain pula yang ditulis. Yang tersiratnya apa yang kita nampak akhbar ini cuba melaga-lagakan TGNA dan ahli juga pemimpin UMNO. Jadi kalau TGNA mengambil tindakan undang-undang kepada pihak media tersebut yang memutar belit kenyataannya dengan mendakwa beliau berkata "ahli Umno tidak masuk syurga, itu memang patut dan disokong. Beliau berkata demikian kepada media sebagai menenafikan laporan akhbar hari ini yang melaporkan kenyataannya bahawa "Ahli Umno Tidak Akan Masuk Syurga", di pejabatnya. Akhbar harian perdana itu menyiarkan di muka depan kononnya TG Nik Aziz berkata, ahli Umno tidak akan masuk syurga. Sebelum ini, akhbar yang sama telah memohon maaf kepada Nik Aziz di muka depannya kerana mentyiarkan kenyataan yang salah tentang Nik Aziz. Nampaknya, Nik Aziz terpaksa sekali lagi mengambil pendekatan saman terhadap akhbar ini. Itulah dia dek terlampau nak mengampu pemerentah..., hilang harga diri

Tiada ulasan: