Kawan-kawan setia

Khamis, 28 Oktober 2010

Projek mee segera @rasuah politik 1


Tiba-tiba sahaja kedai komputer sibuk dengan orang-orang kampong dari Gua Musang, berlumba-lumba membeli komputer. Tak kira macam-mana cara pun yang penting sebuah komputer yang dilengkapi wi-fi....... Check punya check...rupa-rupanya UBN telah merasuah pengundi di Gua Musang, akan memasang wi-fi percuma bagi memudahkan orang-orang kampong masuk internet. Baguslah tu biarkan orang kampong yang sebelum ini nak sebut wai-fai pun kekok masuk ke youtube, boleh tengok macam-macam gelagat pemimpin kerajaan BN, skendel2 yang tak habis2....boleh baca cerita dari harakahdaily secara percuma, boleh masuk blog2 untuk mengetahui berita semasa. Kalau diharap Utusan, Berita Harian, RTM, TV3, TV9....kerje mengampu sahaja, orang kampong pun dah menyampah.

Gua Musang menjadi jajahan pertama di Kelantan menerima perkhidmatan melayari internet tanpa wayar secara percuma melalui program “Kampung Wifi” melibatkan 30 buah kampung dalam jajahan itu.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan DS Rais Yatim berkata, selaras dengan usaha kerajaan memberi kemudahan itu kepada semua lapisan masyarakat termasuk di luar bandar, kementeriannya akan melaksanakan Kampung Wifi secara berperingkat dalam tempoh terdekat.

Beliau berkata perkara itu sudah dirancang lebih awal lagi kerana kerajaan mahu rakyat di semua peringkat sama ada di bandar atau luar bandar menikmati kemudahan terbabit secara sama rata.

"Buat kali pertama di Kelantan kita lancarkan dahulu Kampung Wifi di Gua Musang kerana ramai penduduk menunggu-nunggu perkhidmatan itu,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Kampung Wifi di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Sungai Terah, di sini hari ini. (Lepas ini pening la TM, maxis, Digi nak fikir camne nak dapatkan bajet segera ni...atau rembat dulu masuk akaun kemudian).

1 ulasan:

123644 berkata...

PART TIME HOME JOBS | DO OFFLINE DATA ENTRY JOB

Is your search for a home job always ends in some kind of SCAM OR FRAUD? If so, don’t loose heart, because visionjobcare.com brings you, 100% genuine and legitimate home jobs. Do offline data entry at home, submit the job through email and get paid handsomely every month. Millions already Joined & Benefitted with our service. For more details E-mail us at support.visionjob@gmail.com
Visit Us at http://www.visionjobcare.com/XXX.html