Kawan-kawan setia

Khamis, 24 Mac 2011

Inilah antara kerja kerajaan BN mempromosi maksiat

Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Pelancongan akan mengadakan karnival Tarian Gelek 1Malaysia yang akan diadakan pulau pinang pada 17 April depan yang akan diambil bahagian lebih 1,000 orang. Menurut media perdana ia akan diadakan di dewan pasar raya Sunshine Square dengan melibatkan 30 kumpulan penari yang akan bergelek selama lima jam tanpa henti mengikut alunan muzik. Karnival akan dirasmikan oleh Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen

2 ulasan:

nokiamymaxis berkata...

Mungkin niat kerajaan tu baik tapi caranya sahaja perlu diperhaluskan lagi. Apa cadangan Dr.?

‘Aisyah ra. berkata:

“Pada suatu hari raya, ketika rombongan orang-orang Habasyah memperagakan pertunjukan tari-tarian tombak di halaman masjid, Rasulullah SAW menawariku: ‘Ya Humaira, apakah engkau mau menonton mereka?’ Aku jawab: ‘Ya’. Lalu beliau menyuruhku berdiri di belakang beliau, dan beliau merendahkan bahunya agar aku dapat melihat dengan jelas. Kuletakkan daguku di atas bahu beliau sambil kusandarkan wajahku ke pipi beliau, aku menonton lewat atas pundak beliau dan beliau menyeru yang di depan agar merendah. Beliau berkata kepadaku: ‘Ya ‘Aisyah, apakah engkau sudah puas?’ Aku jawab: ‘Belum’. Agar aku tahu kedudukanku di sisi beliau, sehingga kemudian aku puas menonton. Sebenarnya aku tidak tertarik kepada tontonan dan permainan mereka, dan yang aku inginkan adalah agar isteri-isteri Rasulullah mengetahui kedudukan beliau terhadapku dan kedudukanku di hati beliau.” (HR Asy-Syekhan).

nokiamymaxis berkata...

Yang buat tu kan Dr Ng. Dia kan MCA, Cina..biar lah dia buat kerja dia untuk menarik pengundi CIna. Yang DAP pun buat benda yang sama jugak utk tarik pengunci CIna. Tapi blog ni tak laporkan benda tu pun? DOuble standard ka? Yang ISlam jangan la join kalo rasa benda tu haram.