Kawan-kawan setia

Ahad, 24 April 2011

Apabila zina dianggap perkara normal...

Perbuatan Zina sudah semakin dinormalkan, ditambah pula dengan sebutan baru yang glamour " seks luar nikah"...lembut dan ayu sahaja bunyinya. Zina sesuatu yang amat berat dan tergolong dalam dosa besar, yang hukumannya adalah mati, atau rejam, sudah diglamourkan dengan terminoloji baru "seks luar nikah". Contoh terdekat kontroversi yang melanda Kris Dayanti seorang artis dari negara seberang, Indonesia. Beliau mengiringi kekecohan sebelum ini yang melibatkan penyanyi terkenal Ariel penyanyi kumpulan Peterpan yang dirakam melakukan zina dengan dua artis lain dilokasi dan tempat yang berasingan. Dayanti Baru sahaja bernikah dengan jutawan Timor Leste, Raul Lemos pada 20 Mac lalu, kini terpalit dengan kontroversi berzina sebelum kawin dan hasilnya beliau hamil sebelum nikah. Ya, dia sendiri mengakuinya sedang hamil empat bulan.


"Ya, saya hamil empat bulan. Saya disahkan berbadan dua oleh doktor pada Januari lalu," kata penyanyi tersebut merungkai segala tanda tanya. Kami berdua sudah dewasa. Kami menerima hal ini (kehamilan) dengan penuh rasa tanggungjawab," jelas Kris. Hal tersebut turut diakui teman baik Kris iaitu Iis Dahlia. "Ya, betul seperti yang disiarkan oleh media. Kris sendiri sudah bercerita dan memberitahu bahawa dia hamil, Mengenai perkara itu, biarlah ia menjadi urusan mereka. Kita juga bukan orang yang suci. Saya percaya bukan hanya Kris yang begitu. Jadi tidak usah diperbesar-besarkan,".


Lain pula komentar daripada bekas isteri Raul, Atta yang menjawab secara sinis sambil ketawa besar. "Ya saya dan Raul bercerai pada bulan Disember dan ini bererti kami belum bercerai sewaktu Kris dihamilkan," katanya yang tidak hairan dengan berita tersebut. Logik sahaja kalau sebelum nikah mereka sudah bersama. Kalau ke Timor Leste kan tinggal bersama? Boleh saja hamil. Bagaimana saya mahu terkejut kerana orang belum bernikah sering sahaja bersama. Apa bezanya?" sambungnya.


Bagaimanapun, berita Kris hamil luar nikah mendapat reaksi berbeza daripada pihak Front Pembela Islam (FPI) di Indonesia. Pemimpin FPI, Habib Salon berkata, seks luar nikah Kris dan Raul adalah sesuatu yang salah di sisi Islam."Dalam Islam, ada dua hukum. Pertama, kalau dia hamil empat bulan sebelum pernikahan, maka anaknya disebut anak zina dan ibu bapanya boleh direjam," ujar Habib yang menentang keras penzinaan.

1 ulasan:

Abuy berkata...

lain perkara dengan anggota dewan yang lihat video porno..... dihujat habis-habisan... kalau zina malah disanjung