Kawan-kawan setia

Ahad, 30 Oktober 2011

fobia lagi?....

fobia fobia fobia.... ada kumpulan yang mempunyai macam-macam fobia. Dulu fobia warna hijau, habis ditukar segala logo yang bewarna hijau kepada warna merah atau biru. Kemudian fobia t-shirt kuning...siapa memakai t-shirt kuning habis ditangkap. Pernah juga fobia hijau putih, bulat putih dannnn bermacam-macam lagi fobianya. Ada satu kumpulan ni, kumpulan muzik anak-anak muda yang digilai anak-anak seusia mereka yang bernama "Bunkface". Kumpulan muzik ini sedang mempromosikan lagu terbaharu mereka yang bertajuk Panik. Kata peminatnya, boleh tahan juga lagu mereka. Sedap cara Bunkface. Namun yang kesiannya, lagu Panik karya Bunkface yang dianggotai oleh Sam, Youk dan Paan ini tidak lepas masuk radio RTM. kenapa?....gara-gara kerana ada perkataan reformasi. perkataan REFORMASI yang dipopularkan oleh DS Anwar rupa-rupanya menjadi perkataan fobia RTM, kesian....
Tak apa BUNKFACE lepas PRU 13 ni, kalau PR memerintah Malaysia, lagu itu akan diputarkan semula...

Rabu, 26 Oktober 2011

Lambatnya tindakan

Mungkin peristiwa ngeri ke atas seorang kanak-kanak perempuan malang  yang dilanggar dan digilis macam melanggar batang batang betik di Beijing itu sudah hampir pupus diingatan. Kesnya baru diselesai siasat dan akan didakwa oleh puhak berkuasa China. Dua pemandu dipercayai melanggar Yue Yue yang baru berusia dua tahun itu baru ditahan.
(foto:Yue Yue didukung oleh ibunya)
Mengingati semula Yue Yue yang dirempuh dan digilis dua kali di sebatang jalan di pasar Foshan dan terlantar di situ beberapa lama sebelum seorang wanita pemungut sampah mengangkatnya ke tepi. Walaupun mengalami kecederaan parah, Yue Yue tidak diendahkan sekurang-kurangnya 18 orang yang lalu dan melihat kejadian itu. Anak kecil yang malang itu akhirnya meninggal dunia selepas mendapat rawatan di hospital minggu lalu. Insiden itu mencetuskan kemarahan orang ramai apabila ia dirakam kamera litar tertutup di kawasan pasar berkenaan dan dimuat naik ke Internet

Selasa, 25 Oktober 2011

Gempa bumi Turkey.....


Gempa bumi dahsyat yang mengorbankan sekurang-kurangnya 217 mangsa di timur Turki dengan ramai lagi mangsa yang dijangka masih terperangkap dalam runtuhan banggunan. Gempa bumi yang berukuran 7.2 magnitud  Isnin se,alam dijangkakan jumlah korban mungkin meningkat dengan lebih banyak mangsa dijumpai dalam banggunan yang telah runtuh. Menteri Dalam Negeri, Idris Naim Sahin berkata 100 orang telah meninggal dunia di bandar Van, 117 di daerah Ercis dengan 1,090 yang lain tercedera dalam bencana gempa bumi yang terburuk di negara ni dalam beberapa tahun. Menurut beliau, lebih kurang 80 banggunan bertingkat runtuh di Ercis dengan kerosakan dilihat paling teruk setakat ini. Beratus ribu penduduk dilihat duduk di luar rumah pada waktu malam dengan mengelilingi api untuk memanaskan badan.

Ahad, 23 Oktober 2011

Dunia kehilangan pelumba handal

Marco Simoncelli......he was Gresini Honda rider, lost control of his bike on the second lap of the circuit in Sepang and appeared to be hit by Colin Edwards and then Valentino Rossi as he slid across the track. The 24-year-old's helmet came off in the collision and he was taken to the medical centre for treatment, but died from his injuries.
Simoncelli, famous for his flamboyant hairstyle, had a laid-back and fun-loving character which was very much in contrast to his fearless riding style. All qualities that made 'Super Sic' especially popular with fans.

Mistri...siapa Galyna Kolotnytska bagi Gadhafi

“Qadhafi relies heavily on his long-time Ukrainian nurse, Galyna Kolotnytska, who has been described as a ”voluptuous blonde.” Of the rumored staff of four Ukrainian nurses that cater to the Leader’s health and well-being,  emphasized to multiple Emboffs that Qadhafi cannot travel without Kolotnytska, as she alone “knows his routine.” When Kolotnytska’s late visa application resulted in her Security Advisory Opinion being received on the day Qadhafi’s party planned to travel to the U.S., the Libyan Government sent a private jet to ferry her from Libya to Portugal to meet up with the Leader during his rest-stop. Some embassy contacts have claimed that Qadhafi) and the 38 year-old Kolotnytska have a romantic relationship. While he did not comment on such rumors, a Ukrainian political officer recently confirmed that the Ukrainian nurses “travel everywhere with the Leader.

Peringatan pada yang takabbur semasa hidup dan berkuasa


Semoga Allah mengampunkan dosa-dosanya, walaupun bagi manusia, lebih2 lagi rakyat Libya tak akan lupa  dengan keangkuhan dia. Lihatlah akhirnya seorang yang dikatakan oleh barat diktator, tiada siapa peduli, ini baru atas dunia, belum diakhirat. Melihat jenazah Muammar Gaddafi yang berlumuran darah hati rasa pilu,  Kesian ....., semoga pemimpin angkuh yang masih hidup dan berkuasa menginsafi bahawa keangkuhan itu tak kemana, berakhir dengan kematian juga, berakhir dengan tiada daya, tiada upaya. Benarlah firman Allah, kamu wahai manusia tiada daya tiada kuasa melainkan yang sedikit Aku beri. Apalah nak di takabbur sangat, bunuh sana bunuh sini, tangkap sana tangkap sini, fitnah sana fitnah sini...
Khabarnya selepas terbunuh dalam satu serangan kelmarin kini jenazah Gadafi umpama jadi ‘bahan pameran’ apabila diletakkan di dalam bilik sejuk beku di sebuah pusat membeli-belah di Misrata dan ditonton tanpa bertutup. Hinanya jenazah seorang muslim diperlakukan sedemikian. Sejahat manapun semasa hidup setiap manusia perlu dihormati. Di Misrata, penduduk berbaris panjang untuk melihat jenazah Gaddafi yang dibaringkan dengan beralas tilam di dalam bilik sejuk beku di pusat membeli-belah itu. Kelihatan lelaki, perempuan kanak-kanak  berpusu-pusu untuk mengambil gambar bersama jenazah Gaddafi yang masih berlumuran darah....MasyaAllah

Jumaat, 21 Oktober 2011

Pemimpin di pilih rakyat bukan kumpulan.....

Kata pemimpin PAKEDA ini, LGE tak layak jadi pemimpin. Tak nak komen pasal PAKEDA tak tahu pun apadia PAKEDA...tapi rasa gelihati dengan komen dia. Lu sapa nak hukum orang layak ke tak layak jadi pemimpin. LGE dipilih rakyat, bukan suka-suka dia boleh jadi pemimpin DAP, dia dipilih oleh ahli DAP sebagai ketua, dia dipilih rakyat dalam pilihanraya, baru dapat jadi ADUN, dipilih kepimpinan Pakatan Rakyat baru dapat jadi KM. Bukan senang nak sampai tahap KM ni. Setakat pemimpin kecil dalam kumpulan yang bukan semua orang kenal, dan rakyat awam tak hormati pun kumpulan dia, apalah lah sangat nak gredkan orang tu boleh ke tak boleh jadi pemimpin...alahai kesiannya. Utusan biasalah suka mengutip berita yang rasanya boleh jadi senjata menikam lawan, padahal yang dikutip tak bernilai sangat pada pandangan umum.

Begitulah akhirnya sebuah kemegahan......

Muamar Gaddafi terbunuh dalam pertempuran dengan pemberontak
20/10/2011 9:27pm

BENGHAZI, Libya 20 Okt. - Pemimpin Libya, Muamar Gaddafi terbunuh dalam pertempuran dengan rejim yang menumbangkan pemerintahan pemimpin berkenaan secara pemberontakan.

Rejim berkenaan yang dikenali sebagai Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mengesahkan Gaddafi terbunuh dalam serangan terakhir di bandar Sirte.

“Kami mengumumkan kepada dunia Gaddafi telah dibunuh oleh pasukan revolusi,” kata jurucakap NTC, Abdel Hafez Ghoga. - AFP

Isnin, 17 Oktober 2011

Utusan diperintahkan bayar RM60,000 kepada YB Khalid


Akhirnya Mahkamah Tinggi memerintahkan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad membayar RM60,000 sebagai ganti rugi kerosakan kepada MP Shah Alam, YB Khalid Samad. Sebabnya kerana menerbitkan  artikel ynag bersifat memfitnah Khalid di akhbar itu dua tahun lepas. Hakim memerintahkan bayaran tersebut kepada Khalid selepas mendengar hujah kedua-dua pihak. Penulis asal artikel Zul Nordin, tidak disaman oleh Khalid. Pada 30 September lalu Khalid telah menang dalam samannya ke atas akhbar pro UMNO itu  ekoran hakim memutuskan bahawa Khalid dapat membuktikan kesnya bahawa plaintif difitnah dan dimalukan oleh defendan dalam artikel tersebut. Semasa mengemukakan samannya tahun lepas, Khalid  menamakan Ketua Pengarang kumpulan Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia, Datuk Aziz Ishak serta penerbit Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia, Utusan Melayu, sebagai pihak defendan.

Ahad, 2 Oktober 2011

Tahniah kepada hakim Mahkamah Tinggi KL

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Dr Prasad Sandosham Abraham memutuskan bahawa akhbar Utusan Malaysia telah memfitnah ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkaitan berita di muka hadapan akhbar tersebut bertarikh 11 Oktober 2009 yang bertajuk ' Zulkifli bidas Pak Janggut'.

Saman itu menamakan Ketua Pengarang Utusan, penerbit dan pencetak akhbar, yang telah menerbitkan, berita ekoran beliau menulis surat kepada penduduk Seksyen 23 di mana di dalam surat tersebut dia (Khalid) ada menukilkan ayat-ayat Al-Quran bagi menegaskan perlunya umat Islam berlaku adil dalam isu pembinaan kuil di Sekyen 23 Shah Alam.

Hakim bersetuju bahawa artikel tersebut merujuk kepada Khalid dan hakim berkata tuduhan memutar belit ayat al-Quran adalah fitnah yang serius, lebih serius dari menuduh orang Islam sebagai Abu Jahal.

Hakim juga menetapkan 11 Oktober ini untuk mendengar hujah peguam kedua-dua pihak berkaitan isu gantirugi.