Kawan-kawan setia

Khamis, 27 Oktober 2016

Kisah sedih seorang rakyat, semoga Allah mengampunkan kamu





asalamualaikum teman dan sahabat....dan terutama buat istiriku ank ank dan keluarga tersayang...ku pohon berjuta kemaafan kerana perkara yg kulakukan ini tak pernah terlintas utk ku lakukan...diharap jgn la orang ramai kecam dan hina isteri ank ank dan keluaga ku...ku amat tertekan dgn kerajaan yg zalim....kerana kes rokok yg nilai rampasannya hanya 160 aku akan dipennjarakan...ini kesalah pertama aku pada tahun 2012 ...br sekarang naik makamah....tarikh naik court kelmarin tp di.. tunda hari inii.....bulan 8 yg lepas aku dah kena kes yg sama iaitu juai rokok murah...yg nilai nya 200 ..hampir di reman semingu dan mujurla ada surat kematian ank ku yg ketiga... ku dikenakan jaminan 3 k.....kena bulan 2 naik court bulan 8 dan di hukum 4k atau 4 bulan penjara....ku setle 4 k dan duit pun jenuh hutang kawan.......ya aku mengaku salah perkara itu salah....tp hukumannyaaa tak setimpal....yg pengarah tibai berjutaa boleh lpasss pulak dgn duit jaminan....celaka punya pimpinan kerajaan sekarang... beniaga kdai runcit kampung jeee bkn untung besar punnn ....margin cukup nipis di bebani dgn cukai gst lagiii.....memang kerajaan sekarang zalimmmm....arini aku mengambil ksputusan utk tidak pegi makamah kerana aku dah tak punya duit ...byk bebanan aku nk tangungg...dan kutak sanggup dipenjarakan...dgn ini.ku.memilih utk berkorban sebagai rakyat yg dizalimi....aku akan tamatkan riwayat akuu....kerana byk kali ku bermimpi lemas di lautan.....ku tahu Allah maha mengetahui dan mungkin aku dikalangan hambanya terpilih....biar la aku berkorban demi rakyat malaysia...walau aku nanti aku akan dikecam dan di hina....dan ku pohon simpati orang ramai nanti ambik la berat tentangg ank ank ku aku tak sangup berpisah namun kutiada pilihan kenangila mereka sbgai ank perngobanan ...utk isteriku Nur Azianti maapkan la abg kerana byk buat azian susah ht kerana kes rokok ni.....nanti pilih la peganti yg syang azian dan ank ank sepenuh hati.....utk ank sedara ku Hadi Radzi jaga la tok elok elok ...utk kak aku Nor Aini dan abg ipar ku Zamri Mat Ishak terus kan la jaga kdai dan kalau tak mampu juai la pada yg berminat.....pada yang ada hutang kat akuu aku halalkan....dan yg aku hutang Mohd Hazril Jamaludin dan Mohd Naim boleh jumpa kak aku nanti dia tolong setelkan sedikit sedikit..ku harap pengorbanan aku ini setimpal agar org yg senasib tidak lg dikenakan hukuman mcm ni.....juai rokok murah jer pun bkn balas berjuta wang ringit.....aku tiada pilihan wahai rakyat malaysia...semalaman aku tak lena.....tp kutiada pilihan....maap kan abah ariq dan safia.....jagala ibu elok elok bila besar nanti....maapkan saya mak (makteh bibah)
chek takk ada pilihan....maapkan saya 
maapkan saya....saya tak sangup dipenjara..... utk isteriku abg amat menyayangimu sayang tp abg bkn yang terbaik...carila yg tetbaikkk nanti demi syang dan ank ank....
dan utk adik beradik ku yg lain peliharala mak tg dah 78 tahun.....balik la jengok dia...jgn biar dia menangis senderian kerana rindukan ank nya yang jarang balik..... 
sekiannn..sekali lg maapkan abah...mapkan abangg sayang...maapkan chek makkk....
kutaksanggup lagi menyusah kan orang dgn meminjam duittt...molaaa ku pilih untuk dipenjara tp terkenang kan ank nanti degelar ank banduannn....ya allah ampuni dosaku yaalaah....ku tahu kau memahami dan maha mengampun....
ku benarkan status terakhirku ini jadi viral utk bgtau kita di pimpim pemimpin yg zalim..

dan yg terakir buat presiden pas jgn la tertipu dgn pimpinan umno depa wayang jerr kata dok sokong rang undang undang yg nk di bawak tu agar pembangkang berpecah....bersatula kembali mwnjadi pembangkang yg kuat...agar nasib mcm aku terbela.....nanti dah jd kerajaan media dah di control sng nk yakinkan rakyat tentang rang yg nk dibawak tuuu......
ashaduanlailahailalah....waashaduannamurhadan rasullalah....maapkan akuu


Sayu luahan nya kini pihak penyelamat sedang mencari mangsa dilokasi mangsa terjun, semoga dipermudahkan dan mangsa dijumpai selamat walaupun agak tipis.

Tiada ulasan: